23948sdkhjf

7-Eleven satser på flere økologiske varer

Det er en stor omvæltning, og nogle af kædens købmænd har allerede sagt fra.
7-Eleven har været igennem en forvandling siden liberaliseringen af lukkeloven i 2012, hvor kæden siden da har arbejdet med en strategi, der har drejet butikkernes fokus væk fra klassisk fastfood og til sundere mad, fortæller administrerende direktør for virksomheden i Danmark, Jesper Østergaard, til Jyllands-Posten i et interview.

De friske varer skal leveres oftere for at holde standarden, og det har ført til en række skærpede krav til franchisetagerne rundt omkring i landet.

- Vi er baseret på franchise, og mange af købmændene har været med i mange år. Det har været en ret stor omvæltning for en del af dem lige pludselig at skulle håndtere så mange fødevarer, som vi gør i dag. Både i forhold til fødevaresikkerhed, rengøring og ikke mindst logistik. Derfor har nogle valgt selv at sige stop, mens vi har sagt stop for andres vedkommende, fortæller Jesper Østergaard.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094